01

اگرچه متاثر از نوسانات بازار و نرخ ارز، قیمت اسپورتیج 2014 روند افزایشی و رو به رشدی به خود گرفته است، اما این کراس اوور کامپکت شهری همچنان از گزینه های خرید مصرف کنندگان محسوب می شود. از سوی دیگر و فارغ از قیمت اسپورتیج 2014، تعاریف و تمجیدهای مثبت و مفیدی که حول خودروی کیا اسپورتیج وجود دارد، نشان از افزایش تقاضا برای در اختیار گرفتن این خودرو می دهد.

اگرچه متاثر از نوسانات بازار و نرخ ارز، قیمت اسپورتیج 2014 روند افزایشی و رو به رشدی به خود گرفته است، اما این کراس اوور کامپکت شهری همچنان از گزینه های خرید مصرف کنندگان محسوب می شود. از سوی دیگر و فارغ از قیمت اسپورتیج 2014، تعاریف و تمجیدهای مثبت و مفیدی که حول خودروی کیا اسپورتیج وجود دارد، نشان از افزایش تقاضا برای در اختیار گرفتن این خودرو می دهد. بر همین اساس، قابل رقابت بودن قیمت اسپورتیج 2014 در برابر رقبای خود، برخورداری از فضای داخلی مناسب، جادار و طراحی ظاهری زیبا و قابل توجه، از جمله شاخصه های مهم و حائز اهمیت کیا اسپورتیج مدل 2014 محسوب می شود. هنگامی که این خودرو وارد مرحله تولید شد و قدم به بازار خودروی جهان گذاشت، برای خودروهای هم رده خود، به عنوان یک رقیب جدی تلقی می گشت. بدون تردید، کیا اسپورتیج 2014 در زمره خودروهای رده کلاس اوور پرطرفدار و محبوب در کشور های مختلف دنیا از جمله ایران به شمار می آید. با توجه به قیمت اسپورتیج 2014، باید خاطر نشان کرد که این خودرو در رده شاسی بلندهای میان قیمت در بازار خودروی کشور ما محسوب می گردد. بدون اغراق، بسیاری از مصرف کنندگان و خریداران خودرو در کشور ما، تجربه رانندگی با موج جدیدی از خودروهای کراس اوور را با کیا اسپورتیج رقم زدند. مهمترین دلیل این استقبال را می توان در محبوبیت و قیمت اسپورتیج 2014 جستجو نمود. به طور کلی، قیمت اسپورتیج 2014 چه قبل از بی ثباتی نرخ ارز و چه بعد از آن، بسیاری از خریداران را تحت پوشش خود قرار می دهد. ناگفته نماند که اگرچه در حال حاضر قیمت اسپورتیج 2014 سیر صعودی داشته است، اما به همانند بسیاری از خودروهای کراس اوور، در اختیار گرفتن این خودرو به مثابه یک رویای محال قلمداد نمی گردد. 

                

مؤلفه های تاثیر گذار در قیمت اسپورتیج 2014 

همگان بر این موضوع کاملاً اشراف دارند که قیمت خودروها، به ویژه در سال های اخیر با روند رو به رشدی همراه شده است. قیمت اسپورتیج 2014 نیز از این قاعده مستثنا نبوده و به سبب وارداتی بودن این خودرو، بهای تمام شده آن در کشور ما با افزایش چشمگیری در مقایسه با سال های قبل همراه شده است. شایان ذکر است که امروزه خودروها در سبد دارایی خانواده ها، از جایگاه قابل توجه و ویژه ای برخوردار می باشند. به طور قطع و یقین، یکی از مؤلفه های تاثیر گذار و حائز اهمیت در افزایش قیمت اسپورتیج 2014، نشأت گرفته از نوسانات و بی ثباتی نرخ ارز می باشد. التهاباتی که در بازار و نرخ ارز شکل گرفت، به صورت مستقیم و غیر مستقیم بر قیمت نهایی خودروهای وارداتی تاثیر بسزایی از خود برجای گذاشت. با افزایش نرخ ارز، قیمت خودروهای وارداتی اعم از قیمت اسپورتیج 2014 با افزایش چند برابری همراه گردید. از سوی دیگر، به علت کاهش قدرت خرید مردم، تقاضا برای خودروهای وارداتی در مقایسه با سال های قبل از آن، سیر نزولی داشته است. از طرف دیگر، واردات قطعات خودروهای خارجی نیز با معضلات و مشکلات عدیده ای همراه شده است. بر این اساس، تامین قطعات خودروهای وارداتی متاثر از افزایش قیمت چند برابری آنها عملاً امری سخت و دشوار تلقی می گردد. در مجموع، بی ثباتی نرخ ارز و وارداتی بودن، از جمله مؤلفه های تاثیر گذار و مؤثر در افزایش قیمت اسپورتیج 2014 محسوب می شود. همچنین ممنوعیت واردات خودرو نیز التهابات موجود در بازار را بیش از پیش افزایش داد. التهابات به وجود آمده در بازار علاوه بر افزایش دو الی سه برابری قیمت اسپورتیج 2014، رکود سنگینی را در بازار خرید و فروش خودرو حکمفرما نمود. در نتیجه با کاهش قدرت خرید مصرف کنندگان، میزان معاملات انجام شده نیز با افت محسوس و مشهودی مواجه گردید.

 

                                                       قیمت اسپورتیج 2014

اهمیت و ضرورت خرید و قیمت اسپورتیج 2014

در گذشته های نه چندان دور و در حدود بیست سال قبل، شرکت خودروسازی کیا موتورز، صدرنشینی در رده خودروهای SUV یا شاسی بلند را با ارائه کیا اسپورتیج در دستور کار قرار داد. چراکه کمپانی کیا موتورز دریافت که بسیاری از خریداران، از خودرویی استقبال به عمل می آورند که ضمن به تصویر کشیدن شمایل یک شاسی بلند، از هندلینگ و رانندگی مطلوب و راحت برخوردار باشد. بر این اساس، هندلینگ مناسب، برخورداری از پیشرانه قدرتمند، امکانات قابل توجه و قیمت اسپورتیج 2014 رضایت خاطر و توجه خریداران را به سمت خود جلب نمود. ناگفته نماند که برخورداری از آپشن های رفاهی کاربردی، طراحی ظاهری جذاب و زیبا به انضمام قیمت اسپورتیج 2014، جای هیچ حرف و حدیثی را برای خرید این کراس اوور محبوب کره ای باقی نمی گذاشت. قیمت اسپورتیج 2014 در مقایسه با سایر رقبای کراس اوور کامپکت، اقتصادی تر و مطلوب تر به نظر می رسد. شایان ذکر است که همه غول های خودروسازی دنیا در ویترین تولیدات خود، عرضه یک شاسی بلند جمع و جور را در سیاست ها و خط مشی خود قرار می دهند. کمپانی کیا موتورز نیز از این قاعده پیروی نموده و با عرضه کیا اسپورتیج، نامی برای خود در رده کراس اوور کامپکت شهری دست و پا نموده است. در یک نگاه کلی، تجهیزات رفاهی مناسب، عملکرد و کارکرد قوی، طراحی منحصر به فرد و در عین حال جذاب و قیمت اسپورتیج 2014، بیش از پیش در چشم مصرف کننده خودنمایی می کند. علاوه بر قیمت اسپورتیج 2014، در پرتو وجود قابلیت های قابل ملاحظه، طراحی قوی، پیشرانه کاربردی، ایمنی و امنیت بالا، هندلینگ مطلوب و سواری راحت، خودروی کیا اسپورتیج در میان رقبا، جایگاه درخور توجهی را برای خود کسب نموده است. قیافه گیرا، مشخصات فنی متمایز و قیمت اسپورتیج 2014، هر خریداری را به سمت و سوی خود سوق می دهد.

 

                                                      قیمت اسپورتیج 2014

نگاهی کلی به مشخصات و قیمت اسپورتیج 2014

در باب مشخصات و قیمت اسپورتیج 2014، باید خاطر نشان نمود که این خودرو یک SUV سایز کوچک بوده که دارای ظرفیتی به تعداد پنج نفر می باشد. عرضه کیا اسپورتیج 2014 در سه تیپ متنوع نظیر LX، SX و EX صورت می گیرد. طراحی ظاهری بدنه و نمای داخلی این خودرو در وضعیت مطلوب و بهینه ای به سر می برد. در فضای داخلی کیا اسپورتیج مدل 2014، اگرچه متریال درجه یک مورد استفاده قرار نگرفته است، اما از فضای خوب و جاداری برخوردار می باشد. با بررسی نظرات بیان شده در رابطه با فضای داخلی و قیمت اسپورتیج 2014، در مجموع می توان آن را مثبت و مفید ارزیابی نمود. در یک نگاه کلی، فارغ از متریال بکار رفته در فضای داخلی، طراحی این قسمت به خوبی صورت گرفته و تجهیزات و ادوات نصب شده در فضای داخلی کیا اسپورتیج، به نحو مطلوب قابل کنترل و در دسترس راننده می باشند. در صندلی های عقب خودرو به راحتی سه سرنشین بالغ قرار می گیرند. اگرچه صندوق عقب خودرو به نوبه خود خیلی بزرگ نمی باشد، اما با گنجایش 546 لیتری، فضای بهینه ای را در دسترس مصرف کننده می گذارد. جدا از قیمت اسپورتیج 2014، این خودرو با دو پیشرانه 2000 cc و 2400 cc در بازار خودروی کشور ما به چشم می خورد که تفاوت زیادی با مدل های قبلی خود نظیر اسپورتیج 2012 دارد. پیشرانه های این خودرو در نوع خود علاوه به مقرون به صرفه بودن، از عملکرد مناسبی نیز برخوردار می باشند. علاوه بر قیمت اسپورتیج 2014، پیشرانه 2400 cc این خودرو قابلیت تولید توانی در حدود 177 اسب بخار را میسر می سازد. همچنین پیشرانه 2000 cc توانایی تولید قدرتی معادل 161 اسب بخار را دارد. مصرف سوخت پیشرانه 2400 در هر صد کیلومتر معادل 2/9 لیتر می باشد. این در حالی است که مصرف سوخت موتور 2000 در هر صد کیلومتر برابر با 8/7 لیتر است.

 

                                                        قیمت اسپورتیج 2014

بررسی آپشن های تیپ های مختلف و قیمت اسپورتیج 2014 

همانطور که اشاره شد، کیا اسپورتیج در سه تیپ منحصر به فرد و متنوع طراحی و تولید می شود. در باب تجهیزات استاندارد و قیمت اسپورتیج 2014، تیپ LX از امکانات شاخصی مانند فرمان تلسکوپی با امکان حرکت رو به پایین و بالا، کروز کنترل، بهره مندی از شیشه ها و آینه های برقی، مجهز به صندلی عقب دارای قابلیت تا شدن و تغییر زاویه پشتی، صندلی راننده دارای قابلیت تنظیم ارتفاع و تهیه مطبوع برخوردار می باشد. از دیگر آپشن های قابل توجه این مدل کیا اسپورتیج می توان به شیشه دودی عقب و رینگ های 17 اینچی آلومینیومی اشاره نمود. ناگفته نماند که تیپ LX به پخش کننده CD، رادیو ماهواره ای، درگاه ارتباطی ipod و USB، سیستم صوتی دارای 6 عدد بلندگو و بلوتوث تجهیز شده است. تجهیزات رفاهی و قیمت اسپورتیج 2014 تیپ EX شامل رینگ های 18 اینچی آلومینیومی، استارت بدون کلید، برخورداری از صندلی های مجهز به سیستم تهویه، تودوزی چرمی، سیستم مسیریابی، نمایشگر 7 اینچی لمسی، سانروف پانوراما، آینه های تاشونده برقی، سیستم صوتی اینفینیتی و فرمان دور چرم می شود. برخورداری از صندلی های جلو مجهز به گرمکن، صندلی برقی راننده دارای قابلیت تنظیم در شش حالت، محفظه خنک کننده، تهویه مطبوع اتوماتیک دو نقطه ای، چراغ های مه شکن، چراغ های جلوی اتوماتیک و آینه های جانبی دارای گرمکن، از دیگر تجهیزات و قیمت اسپورتیج 2014 تیپ EX به شمار می آید. از لحاظ تجهیزات و قیمت اسپورتیج 2014 تیپ SX همانند تیپ EX بوده، با این تفاوت که از چراغ های عقب ال ای دی، چراغ های جلوی زنون و یک پیشرانه توربو شارژر بهره می برد. ناگفته نماند که در آپشن های رفاهی این تیپ سقف پانوراما وجود ندارد، چراکه سفارش آن باید به صورت مجزا انجام شود. 

 

                                                      قیمت اسپورتیج 2014

نگاهی به خصوصیات و مشخصات فنی کیا اسپورتیج 2015

کیا اسپورتیج 2015 با دو نوع پیشرانه مختلف از نوع چهار سیلندر به خریداران عرضه می گردد. بر همین اساس، برای کیا اسپورتیج 2015 و در تیپ های EX و LX یک پیشرانه 4/2 لیتری در نظر گرفته شده است. این پیشرانه امکان تولید گشتاوری معادل 240 نیوتن متر و قدرتی در حدود 183 اسب بخار را به راحتی میسر می سازد. کیا اسپورتیج 2015 تیپ SX، به یک پیشرانه توربو شارژر دو لیتری مجهز شده است. این پیشرانه گشتاوری در حدود 365 نیوتن متر و قدرتی برابر با 260 اسب بخار را تولید می نماید. در هر دو پیشرانه در نظر گرفته برای این مدل کیا اسپورتیج، توان تولیدی به وسیله یک جعبه دنده شش سرعته از نوع اتوماتیک به محورهای جلوی خودرو انتقال پیدا می کند. ناگفته نماند که عرضه کیا اسپورتیج 2015 در حالت استاندارد، در قالب دیفرانسیل جلو صورت می گیرد، با این حال قابلیت سفارش چهار چرخ محرک این خودرو نیز برای مصرف کننده وجود دارد. مدت زمان مورد نیاز برای رسیدن به شتاب صفر تا صد کیا اسپورتیج 2015، در حدود 5/6 ثانیه می باشد. شایان ذکر است که میزان مصرف سوخت ترکیبی کیا اسپورتیج 2015 در تیپ های ای ایکس و ال ایکس، 11 لیتر به ازای هر صد کیلومتر مسافت می باشد. این در حالی است که کیا اسپورتیج 2015 تیپ اس ایکس از مصرف سوخت ترکیبی 12 لیتر در هر صد کیلومتر بهره می برد. قیمت کیا اسپورتیج مدل 2015 همانند قیمت اسپورتیج 2014، به نسبت سایر شاسی بلندهای هم رده، از نقطه نظر اقتصادی مقرون به صرفه می باشد. اگرچه نوسانات موجود در بازار و نرخ ارز قیمت اسپورتیج 2014 و اسپورتیج 2015 را نیز به شدت تحت شعاع قرار داده است.

  

                                                 قیمت اسپورتیج 2014

نیم نگاهی اجمالی به قیمت کیا اسپورتیج 2014

همانطور که همگان استحضار دارند، قیمت کیا اسپورتیج 2014، در وضعیت اقتصادی حال حاضر نوسانات زیادی را تجربه نموده است. هر چند متاثر از مشکلات موجود در بدنه اقتصاد، قیمت اسپورتیج 2014 همانند سایر خودروهای وارداتی با افزایش سه برابری همراه شده است، اما همچنان علاقمندان و خریداران کیا اسپورتیج برای در اختیار گرفتن آن لحظه شماری می کنند. در این زمینه باید خاطر نشان نمود که قیمت کیا اسپورتیج 2014 به ویژه در بازار خودروی کلاس شاسی بلند، از یک قیمت رقابتی برخوردار است. بر این اساس، می توان اذعان نمود که قیمت کیا اسپورتیج 2014 به نسبت رقبای هم رده و هم تراز، بسیار مناسب تر و مقرون به صرفه تر محسوب می گردد. از آغاز تولید تا حال حاضر، کیا اسپورتیج در زمره بهترین خودروهای تولید کمپانی کیا موتورز کره قرار دارد. فضای جادار و مناسب، ظاهر مورد پسند و جذاب در کنار قیمت کیا اسپورتیج 2014، از جمله مشخصات مثبت و امیدوار کننده این خودرو تلقی می گردد. اغلب قریب به اتفاق خریداران برای آگاهی از قیمت اسپورتیج 2014 بسیاری از سایت های خرید و فروش خودرو را زیر و رو می کنند. با این وجود باید ابراز نمود که قیمت کیا اسپورتیج 2014 در حدود 400 الی 450 میلیون تومان در نوسان می باشد. ناگفته نماند که سایت های خرید و فروش خودرو، مرجع مناسبی برای آگاهی از قیمت اسپورتیج 2014 به حساب می آید. 

با چشمان بسته انتخاب کن

 

نظرات کاربران

افزودن نظر