01

سوناتا، یکی از خودرو های بسیار شیک و زیبا است که توسط شرکت هیوندای کره جنوبی، طراحی و تولید شده و برای فروش به سایر کشورهای جهان از جمله ایران وارد می شود. از زمان ورود این خودرو به ایران، خرید سوناتا، برای بیشتر افرادی که توانایی خرید این ماشین گران قیمت را داشتند، امری جذاب و شگفت انگیز بود.

سوناتا، یکی از خودرو های بسیار شیک و زیبا است که توسط شرکت هیوندای کره جنوبی، طراحی و تولید شده و برای فروش به سایر کشورهای جهان از جمله ایران وارد می شود. از زمان ورود این خودرو به ایران، خرید سوناتا، برای بیشتر افرادی که توانایی خرید این ماشین گران قیمت را داشتند، امری جذاب و شگفت انگیز بود. داشتن خودروی مناسب برای مسافرت و گشت و گذار، علاوه بر راحتی افراد خانواده در هنگام سفر، می تواند ضامن جان آن ها نیز باشد. زیرا در بسیاری از خودرو های جدید، ساخت شرکت های معتبری همچون هیوندای، تدابیری اندیشیده شده است تا با فراهم نمودن امکانات امنیتی در داخل خودرو، از قبیل داشتن کیسه هوا های متعدد، از بروز فاجعه و مرگ و میر در هنگام تصادف احتمالی جلوگیری به عمل آید. آن دسته از افرادی که اقدام به خرید سوناتا، به عنوان یک خودروی مناسب و با کیفیت می نمایند، قطعا این موضوع را در نظر دارند که داشتن خودرو مناسب، علاوه بر فراهم نمودن راحتی و آسایش آن ها در هنگام سفر، ضامن جان آن ها نیز می باشد. لذا خرید سوناتا، به عنوان یک ماشین مناسب و زیبا، به یکی از دغدغه های افراد تبدیل شده است تا با خرید این ماشین، راحتی و ضمانت سفر خود را تضمین نمایند. در این مقاله قصد داریم تا شما را با مقوله خرید سوناتا، مدل LF به عنوان یک خودروی مناسب آشنا کنیم و به ارائه مشخصات فنی این خودرو بپردازیم.  با ما همراه باشید.

 

خرید سوناتا LF

 

مشخصات فنی سوناتا مدل LF

سوناتا مدل LF، نسل جدید سوناتا می باشد که از مدل قبلی آن یعنی مدل YF پیشرفته تر و شیک تر می باشد. مشکل عمده ای که در فروش و خرید سوناتا مدل LF پیش آمد، این بود که این خودرو، علی رغم کیفیت بالا و خوبی که دارد، نتوانست در مقایسه با فروش های قبلی این خودرو، فروش خوبی با قیمت مناسب داشته باشد. فروش این خودرو، در مقایسه با کیا اوپتیما، که فروش مناسب و خوبی در بازار های فروش خودروی ایران داشت، کم تر از حد انتظار بود. هیوندای سوناتا، مدل LF  ، از سال 2015 توسط شرکت کره ای طراحی و تولید شد و برای فروش به بازار های جهانی از جمله بازار ایران عرضه شد. این خودرو در ایران تا حدی مونتاژ و تقویت شده و موتور 2400سی سی  روی آن سوار شده است. خرید سوناتا، در کشور ایران، از شرکت آسان موتور انجام می پذیرد. این خودرو، یکی از مجهز ترین خودرو ها، در رنج قیمتی خود بوده که دارای امکانات رفاهی بسیاری می باشد که این خودرو را به یکی از راحت ترین و مجهز ترین خودرو ها تبدیل کرده است. 

موتور این ماشین، جزء ماشین های 4 سیلندره بوده که دارای 16 سوپاپ می باشد. تعداد بالای سوپاپ ها در این موتور، باعث افزایش میزان قدرت این خودرو نیز می شود و یکی از عواملی است که باعث افزایش میزان خرید سوناتا در ایران و سایر کشور های جهان می شود. میزان حجم موتور این خودرو، 2359سی سی بوده که همانطور که در پاراگراف قبلی نیز ذکر شد، در ایران، موتور با حجم 2400سی سی را بر روی این خودرو گذاشته اند. تنفس موتور این خودرو، کاملا طبیعی بوده و این مورد نیز یکی از مواردی است که مورد توجه بسیاری از فعالان عرصه خرید و فروش خودرو قرار گرفته است. انتقال قدرت در این خودرو، همانند اکثر خودرو ها، دیفرانسیل جلو می باشد. حداکثر میزان قدرت این خودرو، در 6000 دور در دقیقه، در حدود 178 اسب بخار می باشد. این قدرت بالای این خودرو، باعث شده است که خرید سوناتا، در میان مردم اکثر مناطق جهان از جمله ایران گسترش یابد. حداکثر میزان گشتاور این ماشین نیز، در 4000 دور در دقیقه، به میزان 225نیوتن متر می باشد. این خودرو دارای جعبه دنده 6 سرعته و بصورت خودکار می باشد. شتاب 0 تا 100 این خودرو، 9.9 ثانیه می باشد. آن هایی که قصد خرید سوناتا دارند، باید به این نکته توجه داشته باشند که خرید سوناتا، نمی تواند گزینه خوبی برای شتاب قوی و سریع باشد. به علت وزن بالای این اتومبیل، شتاب اولیه آن پایین بوده که البته این میزان سرعت و شتاب رفته رفته افزایش می یابد. حداکثر میزان سرعت این خودرو، 205 کیلومتر بر ساعت می باشد و وزنی معادل 1490 کیلوگرم دارد. فاصله بین دو محور این خودرو نیز در حدود 280 سانتی متر می باشد. 

 

خرید سوناتا مدل LF

آگاهی از میزان مصرف سوخت  و استاندارد های این خودرو، برای خرید سوناتا

میزان مصرف سوخت داخل شهر این خودرو، به میزان 12.7 لیتر در هر 100 کیلومتر می باشد که میزان مصرف بالایی است و ممکن است در خرید سوناتا تاثیر منفی داشته باشد. البته با توجه به وزن بالای سوناتا، و همچنین قدرت بالای موتور این اتومبیل، این مصرف زیاد، طبیعی به نظر می رسد. البته مصرف سوخت خارج از شهر این اتومبیل پایین تر بوده و به میزان 6.4 لیتر در هر 100 کیلومتر می باشد که نشان از مصرف کم این خودرو، در سرعت های بالا دارد. بنابراین مصرف سوخت ترکیبی این خودرو، 8.5 لیتر در صد کیلومتر می باشد. حجم باک بنزین این خودرو، 70 لیتر بوده که این موضوع می تواند یکی از مزایای خرید سوناتا باشد. استاندارد آلایندگی این خودرو، یورو 5 بوده و این موضوع نیز یکی دیگر از مزایای خرید سوناتا بشمار می رود. میزان تولید گاز CO2، 198 گرم در هر صد کیلومتر می باشد. 

 

آگاهی از تجهیزات و امکانات این خودرو، برای خرید سوناتا

یکی از مواردی که بسیار مورد توجه افرادی که قصد خرید سوناتا را دارند، قرار می گیرد، آگاهی و دانستن اطلاعات در مورد تجهیزات و امکانات رفاهی این خودرو می باشد. این خودرو، یکی از مجهزترین و راحت ترین خودروها، در رنج قیمتی خود می باشد که با داشتن امکانات رفاهی زیاد، مورد توجه اکثر افراد در زمینه خرید سوناتا قرار گرفته است. از جمله مواردی که به عنوان امکانات و مشخصه ها و خصوصیات منحصر به فرد این خودرو شناخته می شود، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

زیبایی سوناتا، یکی از موارد مهم در خرید سوناتا LF

تجهیزات و امکانات در مورد سیستم ترمز این خودرو

از جمله تجهیزات و امکاناتی که در زمینه سیستم ترمز و پایداری این خودرو، بر روی خودروی سوناتا تعبیه شده است و از آن به عنوان یک مورد مثبت برای خرید سوناتا یاد می شود، می توان به دارا بودن سیستم توزیع الکتریکی ترمز( ESC) اشاره کرد. همچنین یکی دیگر از موارد مثبت برای خرید سوناتا، دارا بودن سیستم ضد قفل (ABS) می باشد. همچنین این خودرو، دارای سیستم کنترل خودرو در سربالایی ( HAC ) نیز می باشد. همچنین سیستم کنترل پایداری (ESP)، یکی دیگر از موارد مثبت، برای خرید سوناتا می باشد. 

 

تجهیزات و امکانات در مورد سیستم کیسه های هوای این خودرو

امروزه یکی از تجهیزات ایمنی که در اکثر خودرو های نسل جدید، تعبیه شده است، کیسه های هوا می باشند که این کیسه های هوا، ازجمله مهم ترین موارد برای افزایش ایمنی سرنشینان خودرو می باشند. آگاهی از تعداد و محل کیسه های هوا در این خودرو، برای خرید سوناتا، می تواند مفید باشد. در این خودرو در مجموع 10 کیسه هوا طراحی و تعبیه شده است. این کیسه های هوا، شامل کیسه های هوا برای سرنشینان جلو، کیسه های هوای پرده ای، برای سرنشین های جلویی و عقبی و همچنین کیسه های هوای جانبی، برای حفاظت از قفسه سینه و لگن سرنشین های جلو می باشد. این مجموعه کیسه های هوایی که برای این خودرو تعبیه شده اند، یک از مولفه های مهم در خرید و فروش خودرو است و افراد را  مجاب به خرید سوناتا می کند تا خودرویی ایمن داشته باشند.

 

سیستم صوتی تعبیه شده برای این خودرو

این خودرو، دارای سیستم های صوتی پیشرفته ای بوده که آگاهی از این سیستم ها، و نحوه استفاده از آن ها، می تواند در خرید سوناتا دارای اهمیت باشد. سیستم های صوتی از قبیل قابلیت پخش MP3، دارا بودن بلوتوث، دارا بودن ورودی های AUX و USB، دارا بودن سیستم صوتی Infinity و همچنین ساب ووفر از جمله تجهیزاتی هستند که سیستم صوتی این خودرو را تشکیل می دهند. همچنین این خودرو دارای 8 عدد بلندگو می باشد که در قسمت های مختلف این خودرو تعبیه شده اند. 

 

سایر تجهیزات و امکانات رفاهی تعبیه شده در این خودرو

این خودرو، دارای رینگ های آلومینیومی در اندازه های 16 اینچی می باشد. البته در بعضی موارد سفارشی، این رینگ ها می توانند در اندازه های 17 و یا 18 اینچی نیز، طراحی و تولید شوند. یکی از مواردی که در خرید سوناتا، به عنوان یک خودروی ایمن با تجهیزات فراوان، بسیار حائز اهمیت می باشد، دارا بودن سیستم تشخیص نقطه کور یا BSD می باشد. همچنین این خودرو، دارای سیستم چرخش چراغ ها در سر پیچ ها، و روشن شدن سمت جاده در سر پیچ ها می باشد. این خودرو دارای سنسور های جلو و عقب برای پارک خودرو می باشد. این خودرو، دارای سیستم هوشمند و کاملا اتوماتیک باز شدن درب صندوق عقب می باشد. به این ترتیب که هنگامی که در کنار صندوق عقب و به مدت سه ثانیه می ایستید، با در دست داشتن سویچ، درب صندوق عقب به صورت خود به خود باز خواهد شد. یکی از موارد دیگری که در خرید سوناتا، دارای اهمیت بسیار می باشد، دارا بودن سیستم توقف خودکار در هنگام پارک می باشد. این خودرو دارای دکمه استارت بوده و همچنین از سنسور باران بهره میگیرد. سنسور باران به این معنی است که در هنگام شروع باران برف پاک کن ها بصورت خودکار شروع به کار نموده و با قطع بارش باران، از حرکت خواهند ایستاد. همچنین در خرید سوناتا، یکی از موارد دیگری که بسیار حائز اهمیت می باشد، بدنه قوی این خودرو می باشد که مورد توجه بسیاری از افراد قرار می گیرد. این خودرو، دارای سیستم خودکار در زمینه کاهش و از بین بردن بخار شیشه جلو می باشد. همچنین خودروی سوناتا دارای سیستم پرده شیشه عقبی خودکار می باشد. همچنین یکی دیگر از مواردی که در خرید سوناتا، بسیار مورد توجه قرار می گیرد، داشتن سیستم کروز کنترل است. همچنین در خودروی سوناتا، سیستمی به نام سیستم تغییر شرایط رانندگی نیز تعبیه شده است. این تغییر ممکن است به سه حالت Eco، Normal یا Sport انجام بپذیرد. یکی دیگر از سیستم هایی که در این خودرو تعبیه شده است و از آن به عنوان یک مورد بسیار مهم در خرید سوناتا منهای سوناتا 2007 یاد می شود، دارا بودن سیستم گرمکن صندلی ها می باشد. این سیستم ها، به تعداد 5 گرمکن برای صندلی های سرنشینان این خودرو می باشد. همچنین در بعضی موارد سفارشی، دو سیستم سردکن برای صندلی های جلویی نیز تعبیه شده است. این خودرو دارای سیستم کم شدن و کاهش صدا در داخل کابین خودرو می باشد که این سیستم، بسیار در حفظ آرامش و آسایش سرنشینان مهم بوده و از موارد مثبت در خرید سوناتا به شمار می رود. این خودرو همچنین دارای سیستم تهویه مطبوع بصورت جداگانه برای سرنشین های جلویی می باشد. این خودرو، همچنین دارای رادار و سقف پاناروما بوده آینه های کناری آن بسیار زیبا و بصورت تاشو برقی هستند. خودروی سوناتا دارای دوربین عقب بوده و از چراغ های رانندگی در روز نیز بهره مند است. 

 

خرید سوناتا LF

قیمت خودروی سوناتا، و نمایندگی خرید سوناتا

خودروی سوناتا، یک خودروی بسیار شیک، با امکانات رفاهی و تجهیزات عالی می باشد که مورد پسند بسیاری از خریداران خودرو قرار می گیرد. خودروی سوناتا، و به طور خاص در این مقاله، سوناتا مدل LF صفر و کار نکرده، دارای رنج قیمتی بین 700 تا 800 میلیون می باشد. قیمت خرید سوناتا، در مورد سوناتا هایی که کارکرده اند مثل قیمت سوناتا 2010  و قیمت سوناتا yf ، دارای رنج قیمت وسیعی می باشند که بستگی به میزان کارکرد این خودرو، میزان سلامت این خودرو از هر لحاظ، تصادفی بودن یا نبودن و ... دارد. معمولا رنج قیمتی در حدود 154 تا 165 میلیون دارد. البته این قیمت در مورد انواع ماشین های کارکرده با میزان کارکرد متفاوت و سال تولید مختلف، می تواند کم تر یا بیشتر باشد. 

 

خرید سوناتا LF زیبا

سخن پایانی

در این مقاله شما را با نکات لازم در خرید سوناتا آشنا کردیم و به ارائه توضیحاتی درباره مشخصات فنی این خودرو، تجهیزات و امکانات این خودرو و همچنین قیمت خرید سوناتا صفر و کارکرده پرداختیم. امیدواریم که این مقاله برای شما راضی کننده بوده باشد.

با چشمان بسته انتخاب کن

نظرات کاربران

افزودن نظر